2017. április 24. hétfő

Mennyit ér a Fradi?

Szerző: Simon Sándor Bejegyzés ideje: 2010. december 14.

A kérdés manapság nagyon aktuális. Jóideje publikus, hogy a Labdarúgó Zrt. tulajdonosa vevőt vagy legalábbis befektetőtársat keres. Az általa kért árat sokan sokallják. Sokallják, mert szerintük a Fradinak csak múltja van, nincs jelene, kétséges a jövője.

Tény, egy futballklub értékét nem elsősorban a múltja, a tradíciói határozzák meg. Sokkal többet nyom a latban, hogy ma és a jövőben mennyit lehet vele keresni. Leegyszerűsítve ezt két fő tényező határozza meg. A csapat szakmai ereje és a klub reklámértéke.

Írásra az késztet, hogy a napokban olvastam, a Fradinak ma már nincs reklámértéke. Hogy ezt miből szűrik le, azt nem tudom. Talán abból, hogy alig néhány ezren fizetnek azért, hogy a helyszínen is élvezzék a mai Fradit? Tény, lehetnének többen, sokkal többen! A reklámértéket azonban nem az a néhány ezer fanatikus jelenti, aki a meccsekre is kijár. Ilyen alapon a magyar futballnak egyáltalán nincs reklámértéke, hisz a nézőszám csökkenése minden klubot azonos arányban érint. Ahol néhány évtizede több tízezren voltak meccseken, mint a Fradi pályán, ott ma vannak néhány ezren, ahol viszont akkor voltak néhány ezren, ott ma csak néhány százan. Vegyük észre, e tekintetben még mindig élenjár a Fradi.

Kevés az ajándéktárgyak értékesítéséből származó bevétel? Lehet. Nem hiszem, hogy azért, mert kevés lenne a potenciális vásárló. E tekintetben máshol kéne a bajok forrását keresni. Illene nagyobb választékot és jóval több ponton kínálni. Szóval, ebből sem szűrnék le messzeható következtetéseket a reklámértékre vonatkozóan.

Sokkal inkább felhívnám a figyelmet egy érdekes ellentmondásra. Miként lehet, hogy a hazai média (úgy az írott, mint az elektronikus formája) a mai napig Isten ajándékának tekinti a Fradit? Mert mi másnak tudnám értékelni azt a tényt, hogy ezek a reklámpiacra oly érzékeny médiumok a Fradit nap mint nap címlapon tartják. Hír az, hogy a tulajdonos újsághirdetésben keres vevőt. Hír az, hogy a szakmai stáb vélhetően megválik a számára nem megfelelő játékosoktól. Hír az, hogy nem épül stadion. Hír az, hogy fejtsük meg, ki az igazi tulajdonos? Hír az, hogy mennyiből gazdálkodik a Fradi? Hír az, hogy miként erősít a Fradi? Hír az, hogy nem x-et, hanem y-t igazolta a Fradi. Hír az, hogy balhé volt már a meccs előtt. Hír az, hogy balhé volt a meccs alatt. Hír az, hogy balhé volt a meccs után. Hír minden, amit a Fradihoz lehet kapcsolni. Miért? Egyszerű a válasz. Mert az emberek, a médiumok fogyasztói erre kíváncsiak, mert ettől fogynak a lapok, ettől lesz nagyobb a nézettség, nagyobb a látogatottság. Mert ennek hatására lehet a médiumoknak nagyobb reklámszerződéseket kötni.

Sokat ér a Fradi! Sokat, csak az a baj, hogy mindig másnak. Miért mindig azoknak, akik kívül vannak a körön, akik belőle élnek? Ők mindig látják azt a bizonyos reklámértéket. Még akkor is, ha éppen az ellenkezőjét írják.

Amíg sokan vagyunk, nagyon sokan, akik kíváncsiak vagyunk a Fradira, addig kimondhatjuk, igenis nagy reklámértéke van a Fradinak. Fő feladatnak tartom, hogy ezt az értéket a Fradi szolgálatába állítsák, oda tudják állítani, hogy hasznot a Fradinak hozzon. Hogy annak hasznából növelni lehessen a szakmai erőt is, ami visszahat a reklámértékre. És máris beindult a motor…

Simon Sándor

A végére ugorhat és hozzászólhat.

HOZZÁSZÓLÁS






Legutóbbi hozzászólások

Az FTC Baráti Kör honlapja

    Felelős szerkesztő: Simon Sándor
        A honlapon megjelent tartalomban való közreműködésért és munkáért külön köszönetet mondunk
          Simon Józsefnek (ellenfeleink jelene, mérkőzések utáni publicisztika)
            Szántay Balázsnak (tudósítások megemlékezésekről, összejövetelekről, fotók)
              Zsiga Lászlónak (statisztika, történelem, események, eredmények)
                Dluhopolszky Lászlónak (karikatúra, humor)
                  Harsányi Györgynek (fotók)
                    Email: ftc.barati.kor@gmail.com
                      Köszönjük, hogy megtisztelt a figyelmével! Várjuk észrevételeit, javaslatait!

                      Legutóbbi hozzászólások

                      Meghívó emléktábla avatására

                      Bejegyzés ideje: 2017. április 21.
                      Szerző: Admin

                      Statisztikák

                      Bejegyzés ideje: 2015. augusztus 7.
                      Szerző: Simon József

                      Kohut Vilmosra emlékeztünk

                      Bejegyzés ideje: 2016. február 19.
                      Szerző: SzB

                      Nyereményjáték, 10.forduló

                      Bejegyzés ideje: 2009. március 10.
                      Szerző: Simon Sándor

                      Boldog születésnapot kívánunk Nyilas Eleknek

                      Bejegyzés ideje: 2009. május 3.
                      Szerző: Simon Sándor

                      Szurkolók a jelenből: beszélgetés Kóbor Jánossal

                      Bejegyzés ideje: 2010. március 25.
                      Szerző: tibu1

                      FTC – MTK II 0:0

                      Bejegyzés ideje: 2008. október 12.
                      Szerző: Simon Sándor